-==Tekka's page==-
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
A nap kpe

A nap kpe:

 
Men
 
Letltsek
 
Szmll
Induls: 2005-12-03
 
Nvnapos
 
Szavazs
Szavazz!!
Hogy tetszik az oldal?

Kirly!!
J
Nem rossz
Elmegy
Szar!
 
Demk
 
Jtk ismertetk s cikkek
Jtk ismertetk s cikkek : Quake 4

Quake 4

Davyd  2005.12.05. 21:08

A Quake szria negyedik rsze j pr vig kszlt, mgsem hozta azt a forradalmi sznvonalat, amit vrtunk tle...

1996 minden FPS fan szmra rkk emlkezetes marad. A Doom sikere utn sokan nem hittk, hogy John Carmack s csapata kpes lesz ismt felejthetetlen alkotssal gyaraptani a jtkaik sort. A sok szkeptikus azonban nagyot tvedett, amikor az j, 3D-ben pompz FPS megjelent, hatalmas sikereket rt el! A lan partyk s a virtulis versenyek sztrja a Quake lett, ami azta fogalomm vlt a jtkvilgban. A sikert persze illik meglovagolni, gy r egy vre jtt a msodik rsz, ami mr kicsit ms vizekre evezve igyekezett ismt egyeduralmat biztostani az id-nek a jtkosok szvben. A kiegsztk utn jtt a multira kihegyezett harmadik rsz, ami az ers konkurencia mellett is (Unreal Tournament offkorsz :) kpes volt elrni mindent, amit vrtak tle. Ezutn hatalmas sznet kvetkezett, majd jttek a pletykk s a nagy bejelents: kszl a folytats a IV-es log gisze alatt!


Ez aztn az autplya!

A bejelentst sajnos csak egyetlen, szimpla rajzocska kvette, semmi tbb, szinte alig akartak brmit is elrulni a jtkrl, gy az utbbi 1 vig jformn minden csak tallgatson alapult. Az idei E3 ta azonban jelentsen ntt a mdia anyagok felhozatala s az elrhet informcik is egy mlt utd jvkpt festettk elnk, gy szerintem nem n vagyok az egyetlen, aki hatalmas elvrsokkal ltem le installlni az v egyik sikerjtknak kikiltott FPS csodt.
A trtnet fonalval megint csak mrtkkel dolgoztak a forgatknyvrk. Egy egyszer katont lesz szerencsnk terelgetni az ellensges vonalak mgtt a Strogg, egy idegen, emberi egyedekre "hes" faj (a technolgijuk sz szerint rnk is pl), ellen vvott offenzva sorn. Az esemnyek srjbe egy totlis tmads kzben csppennk bele, ahol egyszer feladatokkal mlatjuk az idnket, majd jn az elkerlhetetlen: elfognak minket a rosszarcok s a foglyoknak odat nincs kegyelem: mindenkibl utngyrtott Strogg flesg lesz. A brutalitstl sem mentes talaktsi procedrt azonban flbeszaktja egy csapat s megment minket. Visszatrve a bzisra megkapjuk a vgs feladatot, aminek a vgeredmnye a teljes Strogg hader pusztulsa is lehet.


s mg mondjk, hogy a Stroggoknak nincsen szvk!
Tudom, kicsit sablonos a "csak mi menthetjk meg a vilgot" elv, de ha j jtkmenettel prostjk, akkor tbbnyire bejn. Ennek megtlst azonban rengeteg baki nehezti. Alapbl ugye FPS mdban ldznk a plykon, ahol rengeteg fl hlye emberutnzat, szakszer megnevezssel: Strogg, fog neknk ugrndozni. Sajnos ebbl a pr sorbl mindenki leszrhette, hogy egyik sem lesz egy szlny. Csapatalap krkdsrl sz sincs, mindegyik a sajt elre bescriptelt mdjn prbl rtani neknk, akr egymst halomra lve is (persze nem sebzik egymst), gyengbb fokozaton szinte el is vrhatnnk tlk, hogy ljk fbe magukat, hogy sproljunk kicsit a muncival. A leggyengbbek folyton valami bcst emlegetve rohannak a hallba, sugrfegyvereik csak nagy tmegben krosak, mivel nagy szrssal hasznljk ket. Ennl jval veszlyesebb a vas lkapcsos pack, aki gyors mozgssal s folyamatos tlegelssel knnyen verheti szt a fejnket. A kvetkez jmadr az elektromos karral megldott colos monszta, aki felvillanyoz jelensgknt prblja emelni a sok plyn kicsit ellaposod hangulatot. Ezt a kasztot licitlja tl a pnclozott, automata fegyverrel s grntvetvel felfegyverzett katona, aki sokszor egy j fedezk mgl ontja rnk a hallos dzist. Nmileg inteligensebb, m annl veszlyesebb az emberbl talaktott Strogg katona. Knny lesz felismerni ket, mindegyik olyan lesz, mint mi, csak az IQ klnbztet meg tlk. Nluk tbb fle fegyver is lehet, pp ezrt nagyon veszlyesek, de a plmt ktsg kvl az els kiszivrgott koncepci rajzon szerepl gpszrny viszi el, aki sugrfegyvervel s mindent hrt pajzsval a legveszlyesebbek kz tartozik. Nla van egy kicsit lentebb a raktavetvel szerelt, gyors mozgs emberflesg, akiket knny kijtszani, de nehz meglni. Kln kasztot kpviselnek a zombi lnyek, akik amolyan mellktermkknt fognak megjelenni az jra feldolgozban. Gyorsan kell vgezni velk, mert savas kpetk knnyen sztmarhat minket, de nmelyiknl shotgun is lehet a kzben. Itt lehetne mg megemlteni a Doom 3 pokoli ebnek kistestvrt, aki grntvetkkel felszerelve igyekszik hasznoss tenni magt. Az egyedi fmonsztkbl sem lesz hiny, a szirnhang hlgyemnyek s a pklb gpszrnyek csak hab lesznek a tortn, az igazi nagyvadak komoly fejfjst fognak okozni, gy rluk nem is meslnk tbbet, had legyen mindegyik maradand lmny, mikor megjelennek elttnk, hogy aztn fl perc alatt lezzzuk ket.:).

Szp kis hangulat vilgts nem mondom!
A plyk sajnos sok helyen emlkeztetnek a Doom 3-ban ltottakhoz, ugyanaz a techno bets mindenhol, de ebben a jtkban vgre nem lesznek mindenhol egyformk a szintek, sok helyen klnleges objektumok, vagy egyedi kialakts fogja megtrni az egyhangsgot, br az nem kicsit szrja a szemet, hogy akrhol jrunk a komplexumokban, mindenhol tallni szmunkra fldi medkiteket s lszert, holott elvileg ahova mi megynk, ember mg nem jrt Az is igen idegest, hogy egyes ajtk rdekes mdon akkor lesznek elrhetk, amikor a parancsnokunk megadja a kldetst. Egyszeren nem tudom felfogni mi ksztette megint a fejlesztket arra, hogy minden a vgletekig bescripteljenek, sokaknak szerintem ettl megy el majd a kedve a jtktl. Na de trjnk vissza a plyk elemzshez. A bels tereknl szerencsre nem lltak le a fejlesztk, gy sokszor kls helyszneken is kzdennk kell a tovbbjutsrt, mi tbb, mg jrgnyokat is adtak alnk. A hatalmas terepeken tankkal, vagy ktlb lpegetvel trhetnk utat magunknak, nemcsak az elre teleptett vdelmi gykat kell majd figyelni, hanem az ellenfl fldi egysgeit is. Lesznek repl robotok, raktaknt becsapd tegek, de hatalmas, pkszer lpeget robotok is, amik sajnos legalbb olyan hlyk, mint a kt lb irnytik. Nem egyszer fordult el, hogy bizonyos helyekre meneklve elfelejtett megtmadni s sz nlkl trte, ahogy az cskavas telepre kldm a kicsikt.
Az egyszemlyes kampny gyengesgeit egy forradalmi multi biztos feledtetni tudn, mondom egy forradalmi multi. Sajnos amit kapunk egy tkletes Quake 3 utnzat, ami alig tbb az eldjnl, st. Alapbl arna felptsben gondolkoztak a fejlesztk, ennek megfelelen a szoksos jtkmdok s plyafelptsek ksznnek majd vissza. s ennyi, semmi tbb, lesz pr player modell, s mehet a hent a szoksos Deathmatch, Team Deathmatch, CTF s Tourney mdokban. Mindent sszegezve egy korszerbb grafikval megtmtt, csonktott Q3-as multit csaptak hozz a egyedik rszhez, nmileg javtott netkddal. sszesen 10 sima s 5 zszlrabl plyacsoda ll a rendelkezsnkre, melyek egyike sem lett gigantikus vagy egyedi.

Na szal ez az a statikus g a liftbl nzve kb fl percen t...
A grafikt elg nehz eltletek nlkl vizsglni, annak minsgn ugyanis nem sokat tudtak fejleszteni. A modellek kidolgozsa kzel tkletes lett, a legtbb katona pnclja klnbz kopsi mintt mutat, de mg a fejeken s a magassgokon is lltottak jcskn, gy sikerlt elkerlni, hogy ne rezzk magunkat klnfalvn. A jrgnyok is kell gonddal lettek kialaktva, a textrzottsg s az effektek illenek hozzjuk, br j nhny darab hasonmst s jtkokban mr lthattuk anno. A szoksos, Bump Mappingel megtuningolt, plasztik szer terepek mindenhol jelen vannak, ami a techno bets krnyezet miatt tovbbra is jl nz ki. Ers fejlesztsen leginkbb a kls terek kezelse, valamint az effektek minsge ment t, gy a fnyek s a rszecske effektek is gynyrek lettek. A szabad terepek kicsit sem szaggattak be, gy vgre elmondhat, hogy az engine tkletes FPS alapanyagg rett az elmlt 1,5 vben. Egy hatalmas baklvs azonban itt is elrontja az sszkpet, az g ugyanis statikus lett. Knyrgm, 2005-t runk, lassan itt a Next Gen konzolok ve s mit ltunk, amikor egy kifel nz liftben utazunk? Semmit, mintha egy helyben llnnk, lenzve persze rzdik, hogy felfel haladunk, de elre tekintve elborzaszt a ltvny. Lpjnk tovbb, mieltt idpontot kell krnem a pszichiteremtl
A fizika a begrt javtsok ellenre is elmarad a vrtaktl. A karakterek sokszor tudnak gy megllni elttnk, hogy aztn jusson tovbb, aki tud. Ezt csak fokozza, hogy a mi fegyvereinkre nem is reaglnak. Mg a Half Life 2-ben is gy volt, de az mr tbb, mint egy ves jtk! Mirt nem lehet vgre ezt normlisan kezelni? Sajnos tudom a vlaszt: hogy ne legyen nehz egy kldets sem. Sajnos hiba a sok gret, a hatalmas csatk vzija, a legtbb csata bels rszeken zajlik, ahol viszont az ellenfeleknek egybl nekiesik minden katona, termszetesen a maga bescriptelt mdjn s persze soha nem kerlik el a tzvonalat..
A hangokrl sem beszlhetnk mindig pozitvan, azok minsgvel ugyan nincs gond, de a vltozatossg viszont mr ersen hinyzik, fleg a beszdhangokbl. Az ellenfl tpusok mindegyike ugyanazon a hangon ordtja hallra magt, de a katonink kztt is sokan beszlnek azonos hangsznen. A zenei alfests szerencsre nagyon is illik a programhoz, gy a hangulatot ersen fokozza is neknk.

Hazudnk, ha azt mondanm, hogy elgedett vagyok a Quake szria negyedik rszvel. A harmadik darabot sokan brltk az egyszemlyes jtkmd hinya miatt, mgis kpes volt kultuszt teremteni a multiplayerre szomjas jtkosok krben. Most viszont pont az id elz jtka miatt nem rezhetjk teljesen egyedinek s eredetinek ezt az alkotst, hisz a grafikai motor, a jtkmenetben alkalmazott megoldsok s az ellenfelek AI-ja korntsem mutat tkletes eredmnyt. sszessgben jl el lehet jtszadozni szingli mdban, ha megbocstjuk nekik az elkvetett hibkat, de a multihoz kicsit tbb kreativitst vrtunk volna tlk, plne ennyi v fejleszts utn, vgs rtkelsnk alig 80 % lett

 
Csak rd vr a hsd!!!

Hsd neve:

Gyrtsi szm:


 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Bellts kezdlapnak
Bellts Kezdlapnak!
 
Blcsessgek
 
 
Gportal keres
G-Portal keres
 
Google keres

Google

 

Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!